Bokfrågornas ABC - P

Nu har vi kommit fram till bokstaven P hos

http://lillaosblogg.wordpress.com/

1. Pseudonymer används ibland av författare. Vad tycker du om det? Vilken pseudonym skulle du rekommendera oss att läsa?

2. Vem är din favoritpappa i litteraturens värld?

3. Popularitet vs. kvalitet. Vad har du för åsikter om detta dilemma?

4. Pocket eller inbunden?

1. Jag älskade "James Herriots" böcker om livet som veterinär i Yorkshire
2. o så svårt... Madickens pappa är nog en av favorieterna iaf och Alfons Åberg...
3. Jag tycker generellt att det är trevligare att folk läser öht än att de läser "rätt" böcker. Däremot kan jag bli irriterad på hur mycket man missar när man tror att Stieg Larssons triologi är höjden av spänning när jag tycker att de bara är bleka karbonkopior justerade till svenska förhållande... Det är synd att skit kan säljas pallvis och tränga undan pärlorna... man önskade att det fanns plats för större bredd i utbudet. Framföallt är det sorgligt men den korta tiden titlar finns tillgängliga.
4. Av ekonomiska skäl och armmuskelmässiga får jag svara pocket just nu. Det är enklare att läsa pocketböcker medan man ammar än att balansera inbundna tegelstenar. Nackdelen är att vissa utgåvor har sån liten stil o att de kan se lite skabbiga ut som lästa.


Kommentarer
Postat av: Lilla O

Håller med dig om att det är synd att böcker är en sådan färskvara.

2010-03-17 @ 12:39:18
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0