Besiktning...

Idag har jag varit o besiktigat bilen. Blev lite nervös när hon tog gooooooooood tid på sig vid framhjulen o började fundera på vad nya stötdämpare kunde tänkas gå på men röde baronen slank igenom utan en anmärkning. Hade den inte varit så lortig så hade jag pussat på den!
Snöröjningen lämnade - som vanligt - ett o annat att önska.... Men det gick hyfsat att köra o motorvägen var nästan plogad... Inne i stan var det värre. Jag körde till gamla jobbet, parkerade i en snödriva o gick in på en bebisbesiktningsrundtur. Himla trevligt även om det var en snabbvisit. Folk verkade glada att se mig även om de flesta inte hade tid att prata med MIG när T väl var vaken. Hon sken som en sol när hon vaknat o fått mat o hade så många tanter o farbröder att prata med (även eleverna får gälla som det jämfört med en tremånaders) Lite lustigt att även många gossar ville fram o kika på bebis, när jag gick i gymnasiet var inte bebisgullning högt upp på listan bland killarna. Sedan däckade T totalt slut av alla nya ansikten o sov som en sten i tre timmar. Jag hann göra lite ärenden o hämta storasyrran innan hon vaknade igen med ett illvrål. Hon var ju hungrig så klart.
Annars har jag egntligen inte tid att sitta här, borde läsa istället. har två böcker på gång som jag tänkt läsa ut i januari. Tre dagar kvar o rätt många sidor. Finns egentligen inget måste bakom men "Bergets döttrar vore kul att hinna klar så jag kan haka på boktipsande bibliotekarierna Elin o Siskas läsecirkel på måndag.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Klart bilen gick igenom när du hade T med dig. Hon flirtade väl bort besiktningsmannen hur lätt som helst. :)

Det var kul att se dig. Jag tror jag såg dig iaf. Nån var väl med som bar T?...

2010-01-29 @ 06:18:52
URL: http://wessand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0