Ahhhhhh...

Tänk så myckte lättare livet blir när man fått sova? T sov iaf hjälpligt bra, bökade o ville äta ett par gånger men inte allt för mycket hosta. Dessutom somnade hon i vagnen till dagis o sover fortfarande vilket ger mig lite tid att i lugn o ro plocka med saker här hemma.
Solen skiner och jag har hängt ut Ts lekfilt på tork efter tvätten (någon hade kissat på den... någon som inte bar blöjor just då) och av bara farten fått kört en maskin tvätt till. Trist Sisifosjobb det där med tvätten men det doftar ju så gott om den nu när man kan torka ute. Borde torka bra idag eftersom det blåser som sjutton...
Hönsen värper riktigt bra nu, fem ägg igår, och ankorna har värpt ett första ägg. Jag hoppas att någon vill ruva för då skulle jag kunna köpa in ankägg utifrån o få nytt blod.
Appropå kläcka är äggkläckaren framtagen och uppstartad igen. Tio australorpingtonägg och tio från de egna hönsen las i på måndagskvällen. Håll tummarna!
För ett tag sedan var det någon som kommenterade här i bloggen o ville veta mer om maskinkläckning. Jag kunde inte svara eftersom mailen kom i retur men börja med att googla på "maskinkläckning" så hittar man en hel del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0