mässrapport fredag

Var inne på mäsan redan tjugo över nio och inledde med att sticka mig rejält på namnbrickans nål.... AJ! säger jag bara, tycker att det kan räcka med alla blodprovstagningar... Nåja, värre katastrofer kan inträffa och jag snokade upp några montrar jag fått lämna tiomhänt igår eftersom jag saknade kontanter... Band annat tidskriftsmontern så nu har jag slöläsning så deträcker några kvällar. Tungt som sjutton blev det dock men som tur var så hade jag en lunchdate med sambon så då fick han överta alla kassarna o jag kunde gå lös o ledig.
Efter lunch var det rätt lagom att gå på bloggträff. I lite nervös väntan på de andra bloggarna kunde jag konstatera att trappan upp till internationella torget gungade rejält... läskigt. Det var jag med min svammelblogg och så ett gäng "riktiga" bokbloggar. (får återkomma med en uppräkning sedan) men det var hemskt trevligt att få ansikte på de man läst innan och få nya tips. Efter det blev det ännu en sväng på - det numer väldigt fulla - mässgolvet. Hittade inte riktigt det jag ville ha på SF-bokhandeln så jag tog faktiskt och begav mig till deras butik i Göteborg. Kom därifrån med fyra nya varulvsböcker. Skall försöka hålla på dem ett tag.
Kändisspaningen gick lite bättre med men jag lyckades inte springa på Jan Guillio iår. synd att bryta en mångårig tradition men man kan inte gå i land med allt. Däremot satt Björn Helberg i samma hörn som förra året o såg ledsen ut för att ingen stannade o ville ha en singerad bok.
Mkt bättre mässdag än igår men vansinnigt ont i fötterna, trött och hungrig när det var över.

Kommentarer
Postat av: Bokomaten

Så himla roligt att träffa dig även om det blev lite kort.:-) Jag sprang på "Janne", två gånger till och med, men lyckades miss Ranelid OCH Hellberg som man annars brukar ha svårt att missa tycker jag. Tyckte också det var ont om böcker jag ville ha i SF-montern, men fick med lite tips ändå jag ska kolla upp lite bättre. Och plockade på mig en katalog så jag kan botanisera lite mer hemma.:)

2009-09-28 @ 11:27:25
URL: http://bokomaten.blogspot.com
Postat av: Arina

Visst var det roligt att träffas. Dessutom gjorde man ju lite nya bekantskaper.

2009-09-28 @ 19:37:36
URL: http://arinasbibliotek.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0