Vila på gröna ängar

Nu har jag läst sista delen i Anne B Ragedes triologi. Förstod att den kanske inte var mindre osäker än del två när jag pratade med en lärare på skolan som nyss läst triologin men man vågar ju inte fråga så mycket av rädsla för spoilers... Men nu är den utläst och det gick rätt fort... Mitt intryck är att författaren tröttnat rejält på sitt projekt. Mycket går på tomgång, karktärerna känns plattare och berättelsen tappar styrfarten. Den mysiga känslan från första delen började väl falna redan i tvåan men här känns den pliktskyldig och vill man ha ett klart slut blir man rejält besviken.
Även om det är ett öppet slut så hoppas jag att det inte blir en fjärde del om inte författaren kan återfinna berättarglädjen och bry sig om var personerna hamnar för det är nog det jag saknar i den här boken...

vila-ragde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0