odlarmödor

Idag har jag knäckt ryggen genom att stå i en mycket oergonomisk position och skola om plantor... Som tur var tog jorden slut så jag kunde fortfarande resa mig och behöver inte stå dummelvikt... men jag undra verkligen varför i hela friden jag tyckte det var en bra idé att så ALLA frön i påsen när det gällde pumpor och squash??
Har iaf fått skolat om hallowenpumpa, nakenföpumpa, squash, minidrivgurka, krasse och mina två jordnötsplantor idag. Finns mängder av andra sorters gurkor att skola om (VARFÖR sådde jag så många??...) och tomaterna behöver nog få egna krukor snart. men allt är i alla fall vattnat och i väntan på jord får jag jaga lämpliga backar att ställa krukor i. Kommer säkert att fortsätta svära över min odlariver när allt skall bäras ut och in under avhärdningen för att inte tala om när det skall hittas plats i växthus och trädgård...
att dra upp plantor i det tomma 540l akvariumet har funkat hyfsat iaf. Till nästa år skall jag pallra upp sådderna så de kommer närmare lysrören för nu blev de lite rangliga iaf...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0