eh...

jag borde inte sitta här så här dags! jag borde sova eler iaf plugga till min Deweykurs... känns allt mer som om jag kommer att få tenta om den. Av någon anledning blir jag dum i huvudet när jag sitter med mina papper och försöker klassifiera övningsexemplen... vet inte om det är alla siffror (jag är ingen siffermänniska, är tvärtom lite allergisk mot dem om de inte står på mitt kontoutdrag med många nollor efter *s*) eller om jag plötsligt inte kan översätta begrepp från svenska till engelska (databasen är på engelska, uppgifterna på svenska...) men det går trögt.
jag får väldigt mycket läst iaf i mina försök att smita undan från det trista..

Kommentarer
Postat av: Ylva

Går du en Deweykurs? Jag tycker vi väntar med att byta till det där trista siffersystemet tills om trettio år, så jag hinner gå i pension först. Jag har länge undrat hur man klarar av att jobba på bibliotek i ett annat land om man är svensk. Som den här mannen på Island som inte kan läsa Mogganum.

2009-05-07 @ 11:27:16
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: Maria

ja, jag går en Deweykurs.. varför? just nu undrar jag det med...

2009-05-07 @ 12:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0