den glömda trädgården.

En flicka hittas på en kaj i Australien 1913, fyra år gammal och vägrar säga vad hon heter. sagoberätterskan har sagt åt henne att det är en hemlighet men ingen kommer och frågar efter henne så hon adopteras av en hamnarbetare och hans fru och det kallar henne Nell. Arton år senare får hon veta sanningen och hennes liv slås i spillror. Här får vi på flera tidsplan följa vad som hände Nell innan hon hittades och efter och vad som ledde fram till allt. dessutom får vi följa Nells dotterdotter och veta sanningen om "sagoberätterskan".
Jag vet inte vad jag skall tycka om Kate Mortons bok riktigt, den var kanske inte fullt ut vad jag väntade mig men rätt underhållande. Rätt fånig bitvis dock...  Dessutom är jag fortfarande på ett rätt grinigt humör när jag skall lämna omdömme om saker, det måste vara helt rätt annars får det vara... *s* Läste dessutom att författarinnan är född 76, surt sa räven! Varför har inte JAG lyckats skriva nått vettigt ännu (vttigt o vettigt, hon blev iaf utgiven *s*)

Den glömda trädgården

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0