Borås revisited...

Visserligen jobbar jag i Borås men idag blev det till att tillbringa även en ledig dag där.. Vännen Y och jag besökte några landmärken från den glada studenttiden när vi pluggade på bibliotekshögskolan.
Medsläpade barn + sambos var måttligt imponerade av denna nostalgiska rundtur. I hällande ösregn i sann boråsanda men barnet fick ett eget paraply så hon var nöjd.
Först en sväng förbi huset där vi hyrde rum, en tant som hade knött in tolv hyresgäster i sin enorma villa. Både tanten och hennes make är borta sedan flera år och huset har nya ägare men det var sig rätt likt. Sedan en sväng på  allégatan, en kik på högskolan som vuxit till sig och utplånat tandpetarkiosken (som kunde förse en med godaste korvlunchen) och så en snabrunda på knalleland. Efter det lunch på biffhuset, nostalgipoäng eftersom det ligger i samma lokal som vår tåtida stampub huserat i.
Alla blev lite griniga eftersom kökat hade problem att få ordning på beställningarna, barnet fick vänta länge på sin mat o jag skickade tillbaka min så när vi började äta var de andra klara. Fast när vi var mätta blev vi betydligt nöjdare... tils vi försökte köpa billigt godis och råkade ut för en affärsinnehavare med mycket märklig logik... blev så irriterad så jag måste gå ut o vänta medan sambon betalade för att inte ge mig in i denna konstiga diskussion. Få se om det är ätligt när vi ger oss på det ikväll.
Vi orkade inte ta en sväng på djurparken efter allt detta och till och med barnet gav sig, får bli en annan dag men det är ju inte så kul för gästerna att betala hundrasjuttio spänn för att få gå på djurparken en och en halv timme.
Eftersom vi behövde efterrätt så laddade vi med glass, maränger, bananer o chokladsås på hemvägen så nu har vi firat hemkomsten med att äta ännu mer..

Kommentarer
Postat av: Ylva

Hoppas ni har vilat lite efter besöket. Jag är inne i en kan-inte-sova-på-natten-period men har däremot sovit på gräsmatta idag.

2009-05-24 @ 18:05:10
URL: http://yfronten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0