Till dess din vrede upphör

Äntligen fick jag tag i Åsa Larssons senaste. Jag har gillat hennes böcker och det här var inget undantag. Jag har läst så ögonen blör Vet att många irriterat sig på de övernaturliga inslag som började ta stor plats i förra boken men jag tycker om det. Berättarperspektivet är lite annorlunda eftersom det är ett av mordoffren som berättar stora delar. Wilma och Simon hade inga aningar om vad de rörde vid för mörka hemligheter när de gav sig av för att dyka på ett plan från andra världskriget. Någon vill inte att det som varit dolt så länge skall riskera att föras fram i ljuset så de fångas under isen. Mördaren flyttar Wilmas kropp så att man skall tro att det bara var en dykolycka men kammaråklagare Rebecka Martinsson har en dröm som får henne att börja gräva i vad som hänt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0