ofrivillig kemilektion

Fick för mig att baka drömmar igår. Måste vara något lurt med det receptet, trots att jag följde det så var det för löst - speciellt som receptet påstod att jag skulle kunna rulla degen o skära i skivor. eh, jag fick klicka ut min smet...
sedan upptäckte jag att ett par av drömmarna exploderade i ugnen, som tur var de som stod underst i varmluftsugnen så det blev inte så mkt att städa. Iaf fick jag demonsterat att hjorthornssalt innehåller ämnen som i reagerar i värme och bildar gaser, bland annat amonium - vilket förklarar att det STANK amoniak o att gonen sved när jag öppnade luckan. Men kakorna blev ätliga. Dock hävdar jag fortfarande att det är nått lurt med receptet. Förmodligen ett för nytt recept som ändrat mängden socker och smör för att det skall bli nyttigt. Som om man käkade kakor för att vara nyttig????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0