Den sista vintern

Det tog ett tag innan jag fick tag i sista delen av Edwardsons Winterserie. Jag tycker om Göteborgsmiljöerna och har kommit att bli bekant med persongalleriet. Efter några böcker med en rätt så svartsynt komissarie börjar han se något ljusare på tillvaron. Själva mysteriet känns lite oengagerat tycker jag trots ett lite annorlunda uppläg. Polisen kallas till en lägenhet, där mannen hittat sin livskamrat död i dubbelsängen. Allt tyder på kvävning och mannen häktas som misstänkt trots sitt nekande. Men så händer det igen och inte heller den här gången är mannen beredd att erkänna något. Vad har egentligen hänt och varför har alla offer anknytning till Spanska solkusten?

Jag kan säga så här, en vecka efter att jag läst den är jag FORTFARANDE besviken på slutet. Jag hade väntat mig mer!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Hoppsan, har du plötsligt läst en massa böcker, eller har du plötsligt valt att klumprecensera?

2009-03-08 @ 16:59:05
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: Maria

Klumprecencerar februariläsningen...

2009-03-08 @ 20:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0