Resa genom ensamheten

Jag har ju turen att känna kvinnan bakom yfronten (ja, ja.. den meningen låter liiite knepig) och även om vi ibland har väldigt skiljda smaker så är vi rörande överens om att det är trevligt med män (o kvinnor) som sjunger kluriga eller genomtänkta texter på svenska. Till exempel Eldkvarn.
frontmannen Plura Jonsson har debuterat som författare. Resa genom ensamheten: svart blogg och det ljuva livet är väl egentligen en samling av hans blogginlägg och några andra texter och har en form som emellanåt är väldigt jobbig att läsa. jag menar det är kul att läsa ett o annat blogginlägg med folk som lägger ut texten, svävar iväg, går i cirklar osv men det är rätt jobbigt att läsa flera på raken. Bitvis är det ändå intressant att läsa om livet som rockstjärna, arbetet med texter och en skivas framväxt blandat med matlagningsprat och familjehistoria. Men det är nog mest något för den redan frälste, iaf i det oredigerade skicket som det hela presenteras i nu. Men även om det tog ett par månader för mig att läsa klar (fick ta lite pauser som sagt) men eftersom jag är om inte frälst så iaf intresserad var det rätt trevlig läsning.
En del material ligger fortfarande på nätet såg jag, kika här.


Bland annat får man veta att det finns en rätt tragisk historia (om människor som sårar varandra) bakom en av mina eldkvarnfavoriter. Nämligen den här:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0