Sjöjungfrun

När skall jag lära mig att inte lägga tid på Camilla Läckberg? det finns så mycket roligare äatt läsa så det är lite kassa prioriteringar att ära hem hennes deckare från biblioteket. har redan innan haft svårt för att förstå vad som skall vara så fantastiskt med henne och nu börjar det gå lite väl mycket på tomgång. Deckargåtan i sjöjungfrun blir aldrig särskillt spännande. Läckberg vill hellre skriva relationsromaner verkar det som men hon vågar inte lämna deckarformen o då måste hon ha en mordgåta.... trådar tillbaka i tiden brukar allti funka... o taskig barndom... o personer som är något annat än omgivningen tar dem för... vi har läst det rätt många gånger förr. både i hennes böcker och i betydligt bättre hopkok.
var det inte den här som fick en riktigt magsur recension av Lotta Olsson som inte sågade bara boken utan även Läckberg jäms med fotknölarna?
Nåja, Camilla Läckberg är säkert en trevlig människa men jag är grundligt trött på hennes böcker. Ser n i mig överväga att läsa nån mer så påminn mig för sjutton att jag har bättre saker för mig.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hon duger i bilen till och från jobbet. Catarina Ewerlöf läser med den äran. Men annars, nja, jag vet inte...

2009-06-05 @ 21:54:47
Postat av: Viktoria

För min del handlar mycket om att det är samma story, fast lite varianter, mest hela tiden. I sjöjungfrun hann jag inte läsa många sidor alls innan jag klurat ut vem som var boven. Det som är lite jobbigt för mig är att jag äger böckerna - och jag har oerhört svårt för att äga okompletta serier. dunkar pannan lite lätt i skrivbordet En samlares dilemma...

2009-06-06 @ 15:40:53
URL: http://morrdraken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0