fredagsmys...

Poolens vattenstånd  har säkert stigit till tjugo cm vid det här laget, termometern påstår att det skall vara tjugo grader i vattnet men det känns rätt kallt.... eller svalt o skönt beroene på hur kokt man hunnit bli... sambon o barnet har rotat fram badleksakerna vi köpt på rea när det inte var säsong o jag är sugen på att köpa sånna där käcka flytfåtöljer som yfronten bloggat om här så snart ser man väl inte vattenytan för allt som kan vara kul att ha.
Nu har jag kokat lite färskpotatis o så har vi slängt på en fläskfilé (svensk gris) på grillen och den skall få sällskap av majskolvar, nämnda potatis samt kryddsmör med vitlök o persilja... snålvattnet rinner!
skulle säkert suttit fint med lite rödvin till men jag kan inte påstå att jag saknar det så väldigt under min torrläggning den här gången heller... 
Inför kvällen har jag köpt en rejäl påse godis -med asistans från barnet. Om sambon rynkar näsan o påstår att det är äckliga sorter så får han väl vara utan. Dessutom blev det en liten vattenmelon som vi kan nagga på till efterrätt
(Fortsätter det så här blir jag så fet att jag inte behöver några flytleksaker)

Kommentarer
Postat av: Sonja

Torrläggning? Syskon till H på gäng?



Låter helt underbart med pool.



Kramisar Sonja!

2009-06-29 @ 00:16:56
URL: http://sonjac.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0