förstagångsblommare

Hoyasamlingen är rätt eftersatt nu, den gillade inte riktigt att här är så många soliga fönster så det har blivit en hel del solskadeade blad bland annat...
Extra kul är det då att hitta en förstagångsblommare, precis brevid mig i soffan har jag kunnat studera blomman från pedunkel till knopp och nu utslagen. trevligt att inte allt står o tjuvblommar i fönstren här...
Det är iaf Hoya Verticillata 8albomarginata) som gjort mig den äran. Fina benvita blommor som luktar söt honung o så starkt att jag känner det genom förkylningen..
hade varit kul med en bild men jag har fortfarande inte listat ut var laddaren till kamerabatteriet tagit vägen...

Kommentarer
Postat av: Sonja

Grattis! Det är så kul när dom blommar för första gången, speciellt om man hinner se blommorna ;)

2009-06-13 @ 11:48:18
URL: http://sonjac.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0