semesterstiltje...

orkar inte blogga så vidara mycket just nu... bara för att det är semester betyder det inte lungt o skönt. Vi har fixat en hel del med renoveringen o kuskat land o rike runt för att kolla på diverse saker som behövs. Nu har vi iaf beställt golvet o det blev nått helt annat än vad vi pratat om från början. Lite nervöst men jag tror att det kan bli djäkligt bra mot allt det vita som det blivit så här långt. tapeterna är hämtade men äventyret tapetsering väntar vi med ett tag till. Skall upp väggskivor på sista biten först o det har inte blivit gjort för att vi behövt fixa ett fönster o dörren. Nu är det gamla fönstret bytt och det är förberett för att ta upp dörröppningen. kommer att bli tokfint när det är klart men just nu gör kaoset mig lite lätt utmattad.
Har läst en o en halv bok på min semester så här långt. inte vidare imponerande men jag har inte haft nån vidare läslust. Får hoppas att mina beställda varulvs/vampyrböcker fortsätter att dyka upp så jag iaf kan lustläsa lite. har Oaters "dödgrävarns dotter" bland allt annat i läshögen men är inte ett dugg sugen på den just nu. dessutom är det tre lästa böcker som jag inte orkat skriva en rad om här på bloggen vilket är lite märkligt med tanke på att själva ursprunget till att börja blogga var att jag skulle ha någonstans att "redovisa" det lästa.
Dessutom måste vi slå upp fårstaketet så vi iaf har en första hage till fåren, snart dags att hämta damerna. Håll en tumme för att jag slipper ägna resten av sommaren åt att jaga får i grannarnas trädgårdar. (DET skulle säkert vara en underhållande syn men jag hoppas ändå slippa)
Igår hade vi iaf en fin utflykt till min mormor. Vi plockade blåbär o badade i havet (kallt sa barnet) trots att vädret inte visade sig från sin vackraste sida. Vågade dessutom åka förbi mitt gamla hus på hemvägen o de har ändrat om så mkt att det känns inte som mitt längre. Skönt. Då kan jag kanske släppa det på allvar.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Så det blir får nu? Vad trevligt. Hur många ska ni ha?

2009-07-14 @ 22:24:41
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: Maria

hämtar två stycken nu o skall jaga bagge till sedan

2009-07-15 @ 11:33:50
Postat av: Björnen

Man har tydligen varit i "ull"-ared :-)

Kunde inte låta bli den...

2009-07-18 @ 22:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0