Blodröd våg

Jag ligger efter med att blogga mina lästa böcker kan jag konstatera... Läste Blodröd våg av Reine Airth i juni när jag var med jobbet i Grebbestad så det är ju ett tag sedan... Läste hans förra bok, Mörkrets flod, o tyckte mycket om den. Den här känns lite lösare och inte lika skärpt men helt OK iaf.
John Madden har efter giftermlet pensionerat sig från Scotland yard och lever ett stilla liv på landet med sin familj. En dag hamnar han av en slump mitt i utredningen av en tolvårig flickas försvinnande. Hon hittas senare mördad och svårt misshandlad och trots sitt löfte till hustrun kan han inte helt lägga sin gamla tillvaro som mordutredare på hyllan.
Jag har väldigt svårt för att läsa böcker med våld som riktas mot barn just nu, hormonerna spökar villt .. Men frånsett det och frånsett att det nog krävs att man läst den tidigare boken för att inte ägna all tid åt att försöka begripa vilka huvudpersonerna är så gillade jag den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0