tröstshopping

Man måste ibland få unna sig saker... o efter den här dagen tyckte jag att det var dags. Svängde förbi blomsterlandet på väg hem (inte SÅ stor omväg). Visserligen är det en kedja med rätt trist utbud o ofta oengagerad personal men de hade iaf fått in lite fröpåsar. Även om jag väntar på en första laddning måste man ju få mer att drömma över. Köpte två sorters chili och så var det visst med en påse chilifrön som förljde med frökatalogen som jag  skall ha o dräggla i. Fråga mig inte var jag skall få plats med allt men man måste ju inte sätta alla frön...
sen blev det en bunt tlpaner med, lite vårkänning o tröst i gråvädret.  Dom la barnet beslag på. "Mina blommor! Dom luktar gott!" Nåja, de står på köksbordet så jag får njuta av dem för att de behövde stå i vatten gick hon med på.
Är trött som en rvriden disktrasa idag... Har varit mkt pappersjobb varvat med uppfostrande polisarbete eftersom ljudnivån var sån att jag inte hörde vad jag själv tänkte. Men jag känner mig rätt effektiv iaf om än urlakad. Imorgon är en mastig dag men eftermiddagen borde bli hyfsat lugn.
 

Kommentarer
Postat av: Mademoiselle J

Åh, jag skulle också vilja köpa tulpaner! Det är ju så fint! :) Tyvärr så går det inte sen jag fick mina älskade missar, det brukar bara finnas tio gröna stjälkar kvar efter någon dag... Men jag får passa på att beundra dem hos bekanta när tillfälle ges. ;)

2009-01-13 @ 20:32:11
URL: http://mademoisellej.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0