några extra timmar tack!

Altså... jag hade bytt tider idag för att täcka upp schemat o slutade därför rätt tidigt. trodde jag skulle hinna en massa men inte då. Bah.. var helt mosig i skallen för jag har försökt hålla ljudnivån på en vettig nivå. Sisifosarbete om något... en kille föste jag ut tre gånger på raken innan han iaf lyssnade till mig o slutade spela musik för resten av världen...  Men jag blev inte tokarg o exploderade så de fick nått att skratta åt iaf. Men jag stornjöt av lugnet som lägrade sig efteråt när alla fösts iväg till lektioner. Nåja, imorgon är det fredag o sedan får jag själv välja vilket oväsen jag vill lyssna på.
Tror att en förklaring till att jag är så ljudkänslig (och så hamnar jag alltid på skolbibliotek likt förbannat?)är att jag växt upp i skuggan av industrierna, de bullrade o pös jämt så även om man inte tänkte på det efter ett tag så var det aldrig tyst, måste ju påverka hörseln.
Jag trodde att jag skulle hänga tvätt, städa upp o fixa nått långkok men det enda jag egentligen har fått gjort är att jag handlat. Insåg att jag missat ett o annat men det klarar sig iaf. Behöver då inte köpa ägg för hönorna har värpt riktigt bra nu, inte ägg varje dag men idag hittade jag tre - fast det ena vet jag inte riktigt när det var värpt faktiskt för i det hörnet har jag inte tittat så noga förut, kan ha missat ägget men det är iaf värpt efter helgen *s*  Var ett maranägg, ett brahmaägg och ett isbarägg. Måste nog ha lite aracuana iaf så jag får turkos ägg, sen har jag inga som värper helvita... Hm... slutar med att jag måste bygga större hönshus.

Skulle helt enkelt behöva lite fler timmar på dygnet, för att inte tala om barnvakt så jag fick göra färdigt saker i min takt utan att bli avbruten. (hur mkt jag än älskar min lillskrott är det skönt att göra saker koncentrerat o i lugn o ro) för att inte tala om att jag skulle behöva obegränsat med pengar.
Undra just vad jag skulle hitta på om jag verkligen fick tid, pengar och möjligheter? kanske skulle spela på lotto? fast jag vet ju hur mitt försök att spela på hästar gick. fast hon gjort fina lopp innan gick det åt helvete när jag satsat i loppet. Suck!


Kommentarer
Postat av: Malin

Äntligen helg! Hoppas du får massor av tid till sånt du vill göra. Jag är så fascinerad av dina hönor, ankor och planteringar. Det är så långt ifrån min vardag men det låter så lockande - särskilt ankorna. Åh vad jag älskar ankor!

Kram!

2009-01-23 @ 13:37:56
URL: http://minimallasblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0