man får vara glad att man inte är död

Har lyssnat på Demians skiva i bilen ett tag nu. Dags att byta för idag blev det alldeles för passande. I den otäcka snömodden sladdade bilen till o snurrade ett varv på sämsta tänkvara ställe... hade jag kört en mer trafikerad tid, hållt högre hastighet eller bara haft otur kunde det gått riktigt illa. Nu klarade både bilen o jag oss utan minsta skråma o jag kunde fortsätta köra till jobbet om än med hjärtat i halskroppen vid varje tendens till att det slirade till. O tro mig, slirade gjorde det. Varför i helvete är det ingen som sett till att PLOGA???? Inte ens på motorvägen hade de fått skyfflat bort snömodden. Fullständigt bottenrekord tycker jag även om jag mest är tacksam över att vara vid liv.
Efter den upplevelsen hade eleverna kunnat hitta på nästan vad sjutton som helst o jag hade inte ens kunnat bli riktigt upprörd. Nu var de dock väldigt snälla o lugna, de har nog inte hämtat sig efter jullovet ännu? Kom ihåg lösenordet till jobbdatorn men det var annat som krånglade så jag hade tio elever i kö som alla ville låna o då var det ändå en lärare med som hjälpte till med boktips så att jag inte behövde känna behov att tklona mig... Blev inte bättre av att jag inte kom ihåg alla sifferkoder som behövs för att jobba i systemet, tur att jag iaf har fixat mig en rejäl fusklapp att ty sig till... Lite lagom kaos så där innan lugnet lägrade sig. Eftermiddagen blev rätt stillsam o jag känner att jag har några rätt intressanta projekt att sätta tänderna i - skall bara ha Ok från rektor innan jag kan spika det första. kan bli nervst men också rätt spännande.
Barnet hade  inga som helst problem med att gå på dagis igen efter all ledighet. fantastiskt skönt så länge hon fortsätter trivas. men hon var ändå mkt nöjd när jag dök upp.
Nu sitter jag här o dricker te, skall läsa lite mer i min bok o fortsätta tänka tacksamma tankar om skyddsänglar eller ren tur samt hoppas att någon väckt snöröjningen så det känns lite tryggare att köra . 
Kan säga att jag blivit påmind om min dödlighet, jag har en period redan innan när det varit lite otäckt att köra bil vilket är ironiskt eftersom jag är hänvisad till bilpendling. Var rädda om er!

Kommentarer
Postat av: Sonja

Åh fy vad läbbigt. Skönt att det gick bra ändå.

2009-01-08 @ 17:04:26
URL: http://sonjac.wordpress.com/
Postat av: Malin

Hjälp vad läskigt med bilsladden, vilken tur att det gick så bra!



Det har gått över förväntan med dagislämning här också, S ville knappt säga hejdå och nån kram fick jag inte alls. Tänk vad man oroar sig i onödan ibland.



2009-01-08 @ 19:45:15
URL: http://minimallasblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0