förkylt igen

jaha... det kliade i halsen i fredags men jag vägrade att känna efter, hade ju kattungar som hägrade...
o igår mådde jag inget piggt... o inte idag heller så det blir inget jobb för min del imorgon. Får väl hoppas det kan vända av att jag tar det lungt o snällt försöker övertyga det där som bosatt sig i min hals om att det är bäst att flytta. Har beodrat sambon att köpa hem halstabletter.
Igår när jag vacklat ut för att stänga in ankor såg jag inte en enda, bara en massa fjädrar o sedan nått konstigt vid en buske. Den djädra sparvhöken hade fått storhetsvansinne o satt o försökte hacka ihjäl en av ankhonorna. Hann skrämma bort den inan den lyckats o satte ankstackarn under värmelampan i en hage så att hon inte skulle gå o gömma sig i kallaste hörnet. Såg att hon hade sår på huvudet o gissar att det måste vara några efter klor med men jag ville inte bråka med henne igår. Idag såg hon piggare ut iaf men hon får stanna i sjukbox lite till. Äter o dricker gör hon iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0