Bokåret 2008

I det här läget saknar jag verkligen läsdagbok... höll på med det länge men när skrivhäftet jag använde tog slut blev det liksom inte av att jag började på ett nytt Verkligt synd eftersom det är kul att kunna gå tillbaka o se vad man läste och hur mycket eller lite det blev. I år har varit ett rätt hyfsat år. Har hetsläst mkt men hittat en del pärlor o förmodligen glömt ett o annat på kuppen. Här är några jag minns från läsåret som gått.
 Människohamn - John Ajvide Lindqvist Jag blir bara räddare o räddare för varje bok, hur sjutton skall han lyckas fortsätta vara så bra? Ett vackert språk o även om jag kanske inte fastnade för precis allt så var det en bok som fick mig att läsa dygnet runt o lämna över familjeansvaret till någon som inte var upptagen med viktiga saker som läsning.
 Innan jag dör - Jenny Downham Första i ett stim eländesböcker jag läste, jag lipade på slutet... 
Fördjupade studier i katastroffysik - Marisha Pessel. Annorlunda bok med en katastrofal översättning... att man kan förlåta översättaren för att denne inte kan skilja på "pidgeons" o "penguines" säger väl en del om att jag gillade boken?
Om jag kunde drömma - Stephanie Meyer Tonårskärlek o vampyrer, jag hör till de bitna även om jag tyvärr tyckte att det hela blev sämmre efter del två...
Moon called - Patricia Briggs Första boken om shapeshiftern och bilmekanikern Mercy Tompsson får stå som representant för alla nya engelska vampyr o varulvsböcker jag upptäckt under året. Plånboken gråter (för jag har inte tålamod att vänta på fjärrlån)

Kommentarer
Postat av: Sonja

Jag har också funderat mycket på John Ajvide Lindqvists skriverier. Jag gillar verkligen hans böcker, historierna och sättet han berättar. Vilken fantasi han har. Medan jag väntar på att "Låt den rätte komma in" släpps på DVD lyssnade jag på den i min mp3 igen, där han själv läst in den. Tror det är typ 5e gången jag lyssnar på den.

2009-01-02 @ 10:42:30
URL: http://sonjac.wordpress.com/
Postat av: Pernilla

Även jag är en av de vampyrbitna... :-)

2009-01-03 @ 19:22:40
URL: http://bebisbebis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0