Blood bound / Iron kissed

Efter tips hos Caliope books testade jag Patricia Briggs serie om Mercy Thompsson. Hurra säger jag bara, blev raskt tvungen att beställa del 2 o 3 och läste raskt ut dem. 

Blood bound
Mekanikern Mercy Thompson är en walker, en som kan förvandla sig till cyote och har vissa mageiska egenskaper. Till skillnad från varulvar behövs ingen fullmåne och hennes förvanlingar är inte smärtsamma. Däremot vet hon mycket väl hur varulvar fungerar eftersom hon växte upp bland demkMercy får mitt i natten ett samtal från vampyren Stefan som vill inkassera en gentjänst. Uppdraget visar sig farligare än någon av dem räknat med.  En varelse som förmår skrämma vampyrer är inte att leka med, en våldsvåg bryter ut i staden, värre än under någon tidigare värmebölja och ingen verkar beredd  att försöka gripa in och stoppa händelserna.
 
 
(från http://www.patriciabriggs.com/books/books.shtml)

Iron kissed
Någon försöker sätta dit Mercys före detta chef för ett mord han inte begått och hon beslutar sig för att rentvå honom. Men det finns krafter i rörelse som inte vill att sanningen om brottet skall komma fram eftersom det riskerar att avslöja allt för mycket om vad vad vissa av "älvorna" (fayes) förmår. Samtidigt slite hon mellan sin barndomskärlek Sam och sin granne Adam, nu måste hon välja för två valulvar kan i längden inte konkurera om samma kvinna utan att det leder till kamp mellan dem. Uppdraget blir tufft och hon råkar värre ut än någonsin innan

(från http://www.patriciabriggs.com/books/books.shtml )

Jag blir riktigt illa berörd av vissa händelser del tre och jag älskar Briggs persongalleri. Jag längtar redan efter del fyra som skall släppas i februari. Högst tveksamt om jag kan hålla mig tills den kommer i pocket, måste nog få tag i den fortare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0