Äntligen fredag

Tur att det här var en kort vecka o en kort dag... Jag är fullständigt slut efter tre dagar. Men har gått ut hårt med att försöka hålla den ordning jag vill ha. 
vägarna var plogade och det mesta borttöat utom isen då.  Satt o var livrädd hela vägen till jobbet, det har blivit extra läskigt att köra nu. Så här rädd var jag inte ens efter att jag hade krockat men å andra sidan var jag mer medveten om att då hade jag gjort fel, nu kändes det mer som allt hängde på slumpen. Som tur var kändes det lite bättre att köra hem även om man blir lite förundrad över hur mkt idioter det finns i trafiken. fast på det hela taget var det otäckare att försöka ta sig fram till fots idag.
Nu har jag suttit o läst lite tidning o druckit kaffe samt bara kopplat av efter att ha plockstädat lite.  Några minuter till sedan skall jag kravla mig upp ur soffan o göra en pitzzadeg. Vi har helt övergett det här med köpepitzza sedan vi fick till hyfsade pitzzabottnar. liksom ingen idé att betala sexti spänn för nått när vi kan göra det själva med den fyllning vi vill o den inte hinner kallna för att man måste vänta på tåget när man kör hem den. Det märks att det är tre starka viljor för våra pitzzor har rätt olika varianter, barnet skall helst BARA ha majs på sin så vi brukar lägga på ost i smyg. Sen snor hon våra om de inte blir för starka.
Vet inte riktigt vad jag skall läsa efter "vi de drunknade". den känns lite svår att följa upp för den var så speciell (mer om det senare hoppas jag). Så medan jag fnderar över det får jag väl dräggla i frökatalogerna. Efter första genomläsningen av Impectakatalogen ville jag beställa för för över sjuhundra spänn.. man får nog sansa sig lite? Jag menar  var skulle allt få plats? Fortsätter med växthusfunderingarna med, hemmabygget funkade ok men vi vill ha ett större.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hemmalagad pizza är godast! Mitt växthus blir på 40 kvm.. när det är färdigt. impecta-katalogen.. hrm, det blir dyrt.. fast jag åker till mässan först kanske de har några mässpriser där :-).

2009-01-09 @ 17:07:10
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: Malin

Hmmm... mysigt att göra egen pizza, alla blir ju lite involverade. Det kanske vi skulle testa i helgen. Har du några hemliga pizzadegsknep?

2009-01-09 @ 18:35:53
URL: http://minimallasblog.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej Maria. Så du orkade igenom de drunknade. Det har inte jag gjort ännu. Tips att läsa efter kanske kan vara Välkommen till himlen av fannie flagg. Du vet hon som skrev gröna stekta tomater. fast du kanske redan har gjort det. Häls/ cecilia i jkp

2009-01-09 @ 20:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0