solig söndag

Satt trött och seg med min kaffekopp imorse och funderade på om jag verkligen orkade komma längre än morgonrock idag... insåg ju att det var jag tvungen till eftersom fjäderfäna behövde mat. Plötsligt bröt solen igenom molnen och då blev allt mycket lättare. Blir nästan fnoskigt lycklig av att det känns som vårtöväder ute och att solskenet börjar värma.
Ankorna fick komma ut och gå i snön. Börjar få rätt bra uppfattning om hur jag vill dela av dem. Tror att  unge Nils skall få de flesta fruarna. Först måste jag förhärda mitt hjärta och förpassa hans bröder till frysen. än slåss de inte men det börjar nog bli dags för ankorna stressar upp varandra när vårkänslorna sätter in. Hönsen fick nöja sig med att vara ute i sin gård. Sa att så går det när man envisas med att pressa sig igenom fårnätet för att komma åt fågelbordsspillet. De får gå ut o motionera sig mer när det börjar komma annat ätbart.
Har fått tag i en som kan förse mig med fler isbarägg, Om några veckor kommer hon att kunna sälja svartkopparmaraner och australorpington med. Dessutom har jag hittat en som skall dela av sina höns snart och då kan hon ordna rasrena faverollägg... Spännande. Jag vill ju ha typ alla hönsraser som finns men jag kommer nog att göra mig av med mina gökfärgade maraner för det är dem jag behövt jaga oftast på fel sida staketet, de strövar gärna iväg på egna äventyr verkar det som. vackra ägg lägger damerna dock.
Det är synd om randiga katten, den hade ont i tassen igår, jag fick inte riktigt lov att kolla hur det såg ut heller. Som tur var såg det bättre ut redan på kvällen och idag stödjer hon på foten igen även om hon fortfarande haltar lite. trot att hon helt enkelt kan ha sträckt sig eller att syrran bitit henne lite hårt. (veterinären påstod iaf att det var en hon och eftersom jag inte ser tillstymelse till några kulor får jag väl ge mig och sluta kalla henne sixten)
Min chili har kommit upp nu, men inte sorten som följde med som gratisfrö i katalogen. Skall åka o köpa mer såjord och kanske några nya brätten så att jag är redo för vårbruk. Nu närmar det sig iaf.
Tyvärr måste jag först iväg och lämna bilen på koll, den trasslar och skumpar så jag är rädd att min budget spricker den här månaden. bilar skall bara funka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0