snö

Från töigt vårväder till fluffigt vitt snötäcke...  Omväxlande februariväder iaf... skulle tro att det kan bli soligt och fint frammåt dagen eller så blir det mer snö? Ingen har behagat ploga ännu så det blir lite lagom spännande när jag måste ta mig ut med bilen. Skall till min "tama bilmekaniker" och visa upp röde baronen, det vibrerar som sjutton när man kör och det började alldeles för plötsligt för att det skall kännas tryggt. dessutom lyste oljelampan i fredags och vi hittar inget fel där vid en första koll. lagom kul att behöva lägga ännu mer pengar där men inte mycket att välja på.
Randiga katten är bra igen, haltar inte och är tillbaka i full form efter vad jag kan se. Ger mig sjutton på att det är en pojk likt förbannat... tycker nog att det ser ut som det blir ett par kulor där.... 
Skulle behöva ut o handla några pryttlar med... men det beror ju på hur det går med bilen och väglaget mm. Bilmeken skall bara kolla idag men det kan ju ta sin tid och så får vi se om jag vågar köra några längre turer efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0