plågsamma ljudförsök

Nu ger jag snart upp...
skall fan vara schlagerbög om det skall vara så här.
Agnes i gyllene sparkdräkt?
Susanne Alvengren hade en fin sång (jag gillar henne oavsett om det ger mig ännu en töntstämpel) men inget jag vill höra i mellodifestivalen egentligen. o vilka kläder, kaftan med nån dekoration som fick henne att se ut som en tant som vägrat släppa handväskan bara för att hon gick på scen.
Nästa bidrag lät likt nått annat (som allt annat i festivalen?) men jag var mest bekymmras för om de norska tuttarna skulle hålla sig kvar i urrigningen eller rymma...
tre små gossar som tror de kan rappa o jag gav upp
o inte blev det bättre... varken det gäller musik eller kläder
kanske är jag grinig för att jag har en feber som försöker gå genom taket men inte var det så kul idag?

o i det läget står man inte ut med den trååååååååååååååkiga utmjölkningen.. eller femtielfte röstningsmomentet. snark!så nu får sambon tillbaka makten över fjärrkontrollen


Kommentarer
Postat av: Sonja

Det verkar som jag inte missade någonting då, jag jobbade. Janne visade ett av vinnarbidragen på datorn, en operaskolad kvinna. Låten var sisådär, men när vi kollade upp vad hon gjort tidigare så var det just sjungit opera. Hon har en enorm röst som inte riktigt kom till sin rätt i går, och som kanske inte passar just i schlagersammanhang.



Kramisar och krya på dig! /Sonja

2009-03-01 @ 11:52:23
URL: http://sonjac.wordpress.com/
Postat av: Ylva

Där tyckte vi lika. Guldkroppsstrumpa? Norsk urringning? Långklänning med inbyggd handväska? Det där var visst bara kläderna, men ändå.

2009-03-01 @ 15:40:23
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack Sonja! Nej, jag tror inte du missade så mkt...

jag börjar bli trött på att det är så mkt "Petra Mede show"

ja, jisses... undra just vad stylisterna tänkte på?

2009-03-01 @ 15:48:18
Postat av: Sonja

Nu har jag inte sett mycket av det där, men efter succen med Luuk och Björn Gustavsson förra året är dom tvungna att ta i så dom kräks gissar jag.

2009-03-02 @ 15:02:18
URL: http://sonjac.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0