omladdning

Idag har februari börjat... jag längtar efter vår nu och i fredags hörde jag en vårrusig talgoxe som kvittrade i Borås (de borde väl iaf kvittra här hemma, om inte annat av ren tacksamhet för att jag matar de små liven?) och det börjar skymta lökväxter i rabbaterna. Fast det är ju tyvärr ett tag kvar innan man kan börja hoppas.
Nu har jag suttit och läst om biodling halva dagen. Intressant men bitvis obegripligt. Är lite sugen på ett par kupor för att få bra pollinegering på äpplen och annat men det är ju inte gratis att börja heller... nåja. behöver inte bestämma mig idag iaf... 
Barnet har varit grinigt idag o lyckats ramla två gånger, det blev hon inget gladare av.. nu däckade hon i mitt knä förut utan protester o jag tycker att det ser ut som utslag på gång. Undra om det blir vattenkoppor iaf? Eller så är det "bara" förkylning.. Hoppas lite på att det skall gå att sova bort det
Svarta katten lyckades bli instängd i källaren så nu är jag hennes hjälte för att jag släppte ut henne igen. Det är rätt mysigt med två katter i knät och de spinner i stereo. kan behöva lite lugnade katt-terapi, den här veckan är det möte, bokprat o risk för totalkaos eftersom sportlovet hägrar. Å andra sidan kommer Y till Göteborg på fredag eftermiddag, vi skall käka o sedan hänge oss åt vår innre schlagerbög. schlagerfeslivalskvalgenrep på scandinavium minsan.
jag ångrar att jag var så principfast när vi handlade... jag vill ha kakor! fast jag får väl ta lite te till, borsta tänderna o krypa isäng. I morgon är det måndag igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0