Myseftermiddag

Ah, ibland är livet rätt behagligt. Barnet och jag åt varsin yougurt ute idag, sittande i solgasset vid ladgårdsväggen med en o annan våryr fågel på avstånd så börjar man så smått tro på att det blir vår igen. Skön känsla när det var minus sex grader imorse. Sedan lekte vi lite i den något mosiga snön. En snöängel från H och sedan pulka, i våran jättebacke... inte så brant men lång o defenetivt för lång för att H skall åka där själv... så nu har jag åkt två gånger idag, och har rejält ont i rumpan... den har liksom blivit lite gropig av att sambon kört sönder marken med traktor... auch!
Mycket tacksam när barnet begärde att vi skulle gå in, hon ville ha mellanmål och se på film... fast egentligen vill hon spela dataspel... Lånade ett på biblioteket sist som hon är helt uppslukad av och jag måste nog lämna tillbaka det snarast så jag får min dator tillbaka (har snott sambons nu men det är svårare när han inte är på jobbet ) Fast å andra sidan får jag så mkt gjort när jag inte fastnar framsör skärmen...
Nu skall vi slänga ihop en pizzadeg igen tror jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0