bara hålla tummarna kvar

eller inte bara kanske... man får ju vänta en massa med... Tjugoen dagar tar det för ett hönsägg att bli kyckling, om det nu går vägen alls. Laddade in äggen idag innan jag gick till jobet o drömmer om små dunbollar. Sex isbarägg, ljuvligt mintgröna så jag hoppas på full pott. Hade sån tur att jag fick dem levererade nästan hem. Fyllde upp lite med nio av de egna äggen. Mest för att jag är nyfiken på att se om de är befruktade över huvud taget...
Så igår stog jag och skurade kläckare in i det sista. Jag betraktar den som ett felköp. Många andra är väl nöjda med dem men jag tycker att den låter och är bökig att göra ren. Dessutom rymmer den bara knappt tjugo hönsägg... Drömmer våta dagdrömmar om en med skilda ruv- och kläckbackar men de pengarna lär man inte ha på lääääääänge.
Längre fram skall jag kläcka faverolle, australorpington och Svart-kopparmaran. Funderar på aracuana och silkeshöns med men det törs jag inte tala om för sambon. *s*

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh vad spännande!!

2009-02-18 @ 10:40:45
URL: http://minimallasblog.blogspot.com
Postat av: Lotta

va roligt med en kläckning framför sig.

Ja ett sånt där skåp med lådor hade varit fintfint att kläcka i. Jag har ju en sån liten med men efter fullpott med kycklingar så kändes det lagom trots allt. Kan inte ha så många. När de växer så ska man ha plats med och jag har inte det när jag har så mkt andra fjäderfän här o var haha

tröstar mig med det;)

Håller tummarna för många söta bebisar:)

2009-02-18 @ 17:15:08
URL: http://batslycke.blogspot

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0