vi köpte ett zoo

Norpade åt mig den här boken av Benjamin Mee bara på grund av titeln. ni som känner mig eller för all del, ni som läst här ett , har ju begripit at tjag har ett litet zoo hemma. Känns som om boken är taskit översatt och slarvigt skriven. Att hoppa i kronologin är väl ok men att förklara samma saker på flera ställen kan man ju undvika. Fokus ligger på hans privatliv snarare än djurparken känns det som och eftersom jag nog hade tänkt mig nått i stil med Gerald Durrells böcker så blev jag rätt besviken.
Historien om hur hustrun drabbas av en hjärntumör är (av förståerliga skäl) det som han fokuserar mest på men det var inte det jag var ute efter när jag bar hem boken o dessutom är jag väääääääldigt trött på skitsjukdomen cancer just nu.

Vi köpte ett zoo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0