Bokfrågornas ABC - C

Dags för bokstaven C i Lilla Os bokfråge-ABC

1. Hur skulle du definiera chick-lit? Vad är ditt förhållande till genren?

2. Berätta om en bok som innehåller en viktig ceremoni.

3. Förra veckan delades den spanskspråkiga världens mest prestigefulla litteraturpris Cervantespriset ut.  Cervantes skrev om antihjälten Don Quijote. Vem är litteraturens största anti-hjälte enligt dig?

4. Dela med dig av ett citat som på något sätt anknyter till böcker och författare!

1. Litteratur om kvinnor runt trettistrecket som fokuserar på relationer o shopping. Jag gillar Marian Keyes men jag har ofta samma problem med genren som med de romantiska kommedierna: jag blir så arg på karaktärer som bara rör till det för siog genom att inte säga vad de känner o tycker.
2. Anita Diamants "det röda tältet" innehöll en cermoni för att göra flickor till kvinnor. den var lite udda tyckte jag
3. Kommer just nu bara på Artur Dent (från Liftarens guide till galaxen)
4. "This is not a novel to be tossed aside lightly. It should be thrown with great force." Dorothy Parker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0