skit...

Ullared igår o hittade många saker jag behövde o en del jag inte hade vetat att jag behövde... plånboken blev magrare men det var kul (inte så föraskat mkt folk heller vilket var en bonus)
Idag vaknade jag när jag skulle ta på mig glasögonen hittar jag dem inte... De återfanns i två delar. En skalm hade brutits av o fästet var för knäckt för att man skulle kunna sätta tillbaks den igen. Sur o arg en stor del av dagen. Ingen lust att köpa nya glasögon just nu, möjligtvis linser igen men nu blev det lite halvakut. Sambon gjorde en tjusig anordning med resårband så jag iaf kunde se min omgivning o vi tog även en sväng förbi en optiker. En trevig människa bakom disken började fundera över hur man kunde lösa det hela o frågade kollegan... Kollegan borde slå upp "serviceminded" för det begreppet kände hon inte tilll.. Hennes hjälpsamma förslag var att jag skulle beställa nya skalmar där jag köpt mina glasögon... känns ju som jag skulle ha gått dit med en gång om det var vad jag ville göra?
Nu gör sambon ett försök att limma ihop det hela till nått som gör att jag åtminstonne kan köra bil i veckan o se något mindre galen ut än med glasögonen i en resår runt skallen...

o för att kröna denna underbara dag; barnet har fått feber... pax för att inte VABa på måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0