vår, ljuva vår!

Åh vilket väder det blev idag. solen värmde o vinden isade inte genom märg o ben. På fikarasten blev jag stående blundane mot solen o bara njöt. Väl hemma satt barnet o jag vid lagårdsväggen (nåja, barnet hade diverse projekt o hade inte tid att sitta men hon gjorde mig sällskap iaf) och jag kände hur humöret tinade upp åtskilliga grader.
Både ankor o höns har fått komma ut o plocka bland de tappra grässtrån som vågat sig upp. Hönsen gjorde visserligen ett utbrytningsförsök för att kolla om det fanns rester efter fågelmatningen men de fick utskällning o så lite mat att leta efter på lämpligare ställe så det gick hyfsat. blir vansinnig på maranhönsen dock, speciellt den ena av dem har noll flockkänsla o drar iväg på lååånga egna äventyr. Misstänker att hon tjuvvärper i nån buske med det lilla odjuret.

Nu skall jag läsa lite i min bok,har läst så många lovord om "American wife" så det är lite kul att jag hitills kan hålla med så här långt iaf..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0