Räcker det om jag älskar dig?

Fanny är nitton år och går sista terminen på gymnasiet. Hon bor med sin mamma men tillbringar stora delar av sin tid hos pojkvännen Johan som är några år äldre, har jobb och egen lägenhet. Hennes vänner kallar honom skämtsamt för mr P, det vill säga mr perfect och Fanny är helt inne på att de skall leva livet ihop och flytta ihop på riktigt. Men så en kväll spricker den perfekta fasaden, Johan är inte där han sagt att han skall vara och erkänner att han varit otrogen. Fannys värld vänds upp o ner genom sveket samtidigt som det blir uppenbart för henne att mammans drickande är ett problem som inte längre kan sopas under mattan. Sedan var det Finn, läraren i samhällskunskap som erbjuder henne hjälp men det är inte bara tacksamhet hon känner.

Flera elever slukar allt Katarina von Bredow skrivit men jag kan tycka at jag börjar bli för gammal för att förstå tjusningen. Det känns som jag redan läst samma bok en gång innan och jag blir så innerligt trött på hennes fixering vid förbjuden åtrå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0