ett stråk av rött

bar nöjd hem Elisabeth Georges senaste från biblioteket förra veckan. Först var det lite trassligt att få till lästid men sedan kom snön på natten till fredagen o alla mina planer på att åka på utflykt blev inställda. Mutade barnet å det grövsta o fick hetsläsa nästan hela dagen. Jag har längtat så efter att få veta hur det skulle gå för Thomas Lynley med tanke på hur jag grinade när jag läste slutet på förrförra boken....
Det börjar i moll med tröstlöst gråväder, hotande regn och förlamande sorg så kanske är det inte konstigt att det var lite motigt att läsa i början. Sedan upptäcker Lynley ett lik på stranden och hans gamla liv gör sig gällande.Jag gillar Georges böcker även om hon ibland kan kännas lite mångordig o jag föräåter henne glatt att vissa karaktärer är platityder. Blir lite arg på slutet men det känns som persongalleriet i serien kan få gå mot ljusare tider. Jag undrar fortfarande över hur det skall gå med Barbera Harvers....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0