bildbevis

så här såg förra omgånge kycklngar ut som små dunbollar.

får komma ihåg att ta med kameran o visa hur de vuxit...
o här kommer en del av gårdagens kull.

observera den nykläckta som man ser en skymt av nere i vänstra hörnet.... De är bedrövligt söta och kläckresutlatet blev bättre än jag först trodde. Fjorton kläckta ägg av tjugo är betydligt bättre än tre. Dock är det något som är galet med den här omgången för en av kycklingarna igår hade totalt snedvridet ben o fot (inget att göra åt tyvärr, fick ta bort den eftersom den knappt kunde hasa fram) och av de tre eftersläntrarna verkar en ha samma problem även om jag försöker få den att sträcka ut benet och foten (hoppas att lite "sjukgymnastik" kanske kan rätta till det så den iaf kan ta sig fram), en trillar på rygg som en hjälplös skalbagge även om den bättrat sig med lite passning o överlag är det skumma tår på många

Kommentarer
Postat av: Ylva

Men titta vilka bra, men något försenade, påskkycklingar!

2009-04-17 @ 14:28:24
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad roligt! Så söta! Härligt med allt som föds överallt på alla gårdar!

2009-04-19 @ 11:11:30
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: Lotta

Så söööööta små dunisar:) vad jag har väntat på kort;)

Har aldrig fått med snevridna tår/ben och det jag vet är att kläckaren kan göra dessa besvär. Ska läsa i min kläckbok vad det stod.

Sen är det vissa raser som är mer benägna och ev inavelsproblem men det är ju sällsynt vad jag vet.

Nu läste jag om när man tar ägg som är äldre än en vecka så finns risken med deformering men jag har aldrig råkat ut för det som sagt men en kompis som har andra raser som ex brahma.



Blev lite osammanhängande inlägg kanske?!Kramis

2009-04-20 @ 12:33:45
URL: http://batslycke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0