bebisbekymmer..

oj, vilket sjå jag har med mina små. Fick ju fixa ett förband som stöd för en kyckling som råkat fläka sig så benen gled åt sidorna o stackarn föll på rygg. Idag på morgonen såg den inte så pigg ut men efter att jag tvingat i den vatten i omgångar o lurat i den lite mat såg den bättre ut o nu när jag nattade den så var den frammmme o knuffades om maten. Om den klarar sig efter allt detta slit visar det sig säkert vara en tupp med taskigt humör...
De stora kycklingarna har flyttat upp till en avdelning i hönshuset, där har de gått o kikat på varandra stora o små och idag har jag tagit bort hindret för deras lucka i gallret. Nu kan kycklingarna smita ut o in men de stora kommer inte igenom. fast ungsommarna har inte vågat sig ut alls idag. Jag hoppas de kommer överens o får gå med flocken snart så jag kan sätta upp nästa gäng innan de är lika stora som dessa...
Ankorna har en enorm hög med ägg i sitt rede. Nu fint bäddat med dun men ingen anka känner sig kallad att ligga där på heltid ännu. Däremot har de börjat fixa nya gropar att lägga ägg i så jag misstänker att någon vaktar det på deltid iaf. fast Holger o hans fruar har inte lagt ett ägg.. (Holger må vara ursäktad)
Vill ju ha tidiga ällingar iår... nu får de sätta fart!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Jag har en utmaning till dig.

2009-04-21 @ 14:36:19
URL: http://yfronten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0