American wife

Mellan mina insatser som sjukårdare läste jag ut Curtis Sittenfelds "American wife". Jag har läst så många översvallande recensioner av den att jag absolut inte kunde vänta på översättningen även om jag inte var så förtjust i den förra jag läste av henne. Måste säga att det här var bättre, kanske för att jag retade mig mindre på huvudpersonen, även om Alice också är i mesigaste laget enligt mig. Men man kan ju inte ogilla en bibliotekarie? ;-)
Det som lät intressantast var ju det faktum att den utgår från Laura Bushs liv (Fru till George W Bush, USAs förre president) Men egentligen tyckte jag nog att det intressantaste var barndomsskildringen och de funderingar kring uppväxt o personlighet som jag hamnade i. Dessutom insåg jag att jag behöver läsa på en del amerikansk samhällskunskap. har en del luckor märkte jag o det är en aspekt av läsningens betydelse, vissa böcker gör mig nyfiken på hur det egentligen var o på så sätt lär jag mig ett o annat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0