listigt

Hittade en låååååång lista med frågor hos Malin.
 
  • Vilken svordom använder du mest? Det går i perioder, nu försöker jag skärpa mig o använda barntillåtna varianter
  • Äger du en iPod? Nej
  • Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 6:45 som tidigast för tillfället...
  • Hur många resväskor äger du? 1 stor och en kabinväska
  • Använder du flip-flops? nej
  • Var köper du dina matvaror ifrån? affären... men jag skulle vilja hitta ställen att köpa tex kött från så jag vet vad jag får. 
  • Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?  Prepositioner är viktiga!"bakom kameran men framför baren - inte tvärtom"
  • Vilken var den senaste filmen du såg? "Sex and the city"på bio   "national treasure 2" på dvd
  • Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? umgås? ;) Får nog bli med en vän
  • Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En ny systemkamera, vil verkligen byta upp mig från mitt måndasexemplar
  • Har någon någonsin kallat dig lat? Jajamensan, allra senast jag själv. jag är bla alldeles för lat för att bry mig om att sminka mig varje dag
  • Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? nej
  • Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Någon av Lars Winnerbäcks siter i bilstereon men jag minns inte vilken
  •  Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? jag är totalt ouppdaterad o lyssnar glatt på mina gammla favoriter. 
  • Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? nej, och om det så vore skulle jag väll knappast skvallra här? 
  • När var senast någon stötte på dig? Fem år sedan om vi inte räknar flirtförsök som jag inte fattat något av *s*
  • Vad åt du till middag senast? korv o makaroner, välkommen till barnfamiljens söndagsmiddag?
  • Använder du huvtröjor? händer men jag föredrar huvlösa 
  • Kan du vissla? jadå, gärna falskt... men busvissla kan jag inte
  • Vem var den senaste som ringde dig? C
  • Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? flumride men jag är en fegis o skriker i allt 
  • Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Jodå, det tror jag säkert
  • Vilket riktnummer befinner du dig i? 03**
  • Tittade du på tecknat när du var liten? ja, det hände... men jag var inte ås inne på tecknat som barn
  • Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? tja... storhetsvansinne har det iaf men är rätt trist
  • Hur många syskon har du? tre halvsyskon varav jag träffat ett... 
  • Är du blyg inför det motsatta könet? oh ja men jag börjar lära mig att strunta i det
  • Vilken film kan du alla replikerna till? dirty dancing
  • Äger du några band t-shirts? nej
  • När flög du senast? till Paris 04
  • Hur många stolar står kring ditt köksbord?
  • Läser du för skojs skull? ja, men nu blir det mkt tvångsläsning för jobbets skull  
  • Pratar du några andra språk? engelska, mkt bristfällig tyska o isländska om jag är rejält full
  • Diskar du din egen disk? diskmaskin!!!!
  • Har du gråtit offentligt? ja, men hellre i avskildhet 
  • Har du en stationär dator eller en laptop? båda delar men laptopen används mest
  • Försöker du alltid lära dig nya saker? jag är en nyfiken djäkel men frågan är om andra alltid inser vad jag skall med mina nya lärdommar till
  • Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Har funderat på att tauera in en enhörning men det lär knappast bli av eftersom jag inte kan hitta den perfekta bilden
  • Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Njae.... det beror väl lite på om det är en uttalad dejt eller går under täckmanteln "bara en fika" för att prata lite
  • Kan du kasta macka? ibland kan jag det. 
  • Har du någonsin varit på Jamaica? Nej
  • Vad har du med dig in på bion? gärna popcorn 
  • Vem var din favoritlärare och varför? Margareta Grendal som var min klassföreståndare i högstadiet för att hon såg att jag var bra på att skriva fast än jag var usel på att stava.
  •  Har du dejtat någon av en annan religion? hm... några karlar verkade iaf vara från en annan planet
  • Vad har du för väder? för mörkt för att se just nu. tippar på klart o kallt
  • Har du en blogg? eh... ja
  • Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Bild
  • Gillar du att flyga? Nej, förmodligen därför jag inte flugit på flera år? 
  • Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Sinne för humor 
  • När sov du senast på golvet? Det var ett bra tag sedan (vilket min rygg tackar för
  • Vilken är din favoritdrink? irish coffe
  • Gillar du din boende-situation? Skulle nog vilja ha en "riktig gård" med mer mark o inte halvägs inne i ett villaområde
  • Vilken är din mammas hemstad? Det var Stenungsund 
  • Din pappas hemstad? Han flyttade runt en hel del så jag är inte säker 
  • Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Just nu tror jag att jag kan klara mig med sju timmar men det hade varit trevligt med en natts sammanhängsnde sömn igen..
  • Är dina dagar fullbokade och stressiga? Nej, men just nu är det stressigt med allt nytt   
  • Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Ofta o ofta... men det hände 
  • Vilken är din favoritfrukt? vindrumor kanske? 
  • Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? nepp!
  • Hur gammal blir du nästa födelsedag? halvägs till sjuttio
  • Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? nej, inte så länge det är begripligt  men jag anser att journalister faktiskt borde kunna uttrycka sig på begriplig svenska...
  • Tror du på liv på andra planeter? nej, inte egentligen
  • Vem var den sista personen som gjorde dig arg? sista har nog inte hänt ännu? ok, jag ÄR känslig för vissa språkfel)  
  • Tror du att Gud är man eller kvinna? OM man skall tr på ett allsmäktigt väsen är det väl lite futtigt att genusettikera det? 
  • Vad var det senaste du åt? ostbollar... fatastiskt genomtänkt kvälsmat? 
  • Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Beror mkt mer på individ än kön
  • Hur valde dina föräldrar ditt namn? Tror att det mesta inspirerades av trevliga personer min mamma känt
  • Gillar du senap? Nödvändigt till korv o julskinka
  • Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Då håller jag käften o går på autopilot.
  • Skulle du någonsin hoppa fallskärm? helst inte
  • Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? den kvinnliga hjälten i Mumien (för att hon är en förläst bibliotekarie) ;-)
  • iHar du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej, men jag har handlat bla barnkläder på tradera 
  • Tycker du om att krama folk? Om det är rätt personer
  • Skulle du säga att du är trendig? knappast! och om det skulle ske är det nog bara av misstag 
  • Äger du en digitalkamera? ja
  • Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Catherine Zeta Jones,  tror inte jag blivit jämförd på ett bra tag
  • Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? ja, om det inte finns en bra ursäkt
  •  Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? black beauty var den första iaf... o som jag grät... 
  • Tycker du att du är attraktiv? Ibland och ibland inte...
  • Vad är du allergisk mot? nickel
  • Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej, men jag föredrar att få kött från djur som jag vet fått ett bra liv o ett värdigt slut.
  • Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? skall fråga det nästa gång jag går på en seans..? 
  • Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Vill inte alla ha svar på de här livsviktiga frågorna? Ni som har ork att beta av formuläret får gärna nappa *s* 

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0