Första veckan

så där, nu har jag överevt första veckan på mitt nya jobb.
Har gått rätt bra tycker jag men det snurrar ju i skallen av alla nya intyck... Hoppas det sätter sig lite efter ett par veckor när den värsta mossan på de små grå skavt av igen. Känner att boktipsandet går pinsamt trögt, jag hade ju stenkoll förr men nu har jag missat minst två o ett halvt år (var ju inte direkt så koncentrerad på böcker när magen började llikna en spärrballong) och trillat ur det tänket. Nåja, det lossnar nog det med.
Känns som en bra start när jag inte behövt slänga ut en enda elev första arbetsveckan. Ällingarna växer så det knakar, de börjar få lite fjädrar nu o jag är tämligen säker på att de flesta är hanar. Hade hoppas på hälften honor för de kan jag behålla utan krångel... fast någon av hanarna får nog stanna som påläggskalv. tänker försöka få tag i några med andra färger med, brunt och grått hade varit skoj.
Jag är  vansinnigt sugen på ny kamera, får väl se vad det blir framöver, nu finns det ändå ingen tid att leka med den men man kan ju drömma? har siktat in mig på Nikons D80 men vet inte med vilken optik. 18-55 känns lite snålt, då kommer jag att behöva köpa nya objektiv dierekt o så bra lön fick jag ju inte den här gången. Mitt andra stora bekymer är minneskortet. Vill ha ett rymligt men SNABBT den här gången. känns som jag blev lurad sist... det var bara hjälpligt snabbt.
Nepp, nu skall jag gå o stoppa huvudet i garderoben, är inbjuden på vernisage i stora staden idag. Då skall man nog visa sig i nått prydligare än morgonrock? Skall bara blogga färdigt först...

Kommentarer
Postat av: Linda

Åå jag känner mig igen mig så i kamera problemen.



Jag vet inte alls vad jag ska välja när det är dags och när det blir dags. Tror du inte min data har börjat krångla med. Så jag måste ev köpa en ny data först. Det är något viktigare med tanke på skolan. :(

2008-09-06 @ 11:10:56
URL: http://lindaspysselblogg.blogspot.com
Postat av: Herr Rosenberg

Vad hade du för minneskort förra gången, som bara var ”hjälpligt snabbt”?

2008-09-07 @ 12:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0