Bokstaven O

Lite ont om tid för datorn numer men jag vill iaf försöka hänga med på Malins bokutmaning.
Nämn en bok o en författare som börjar på bokstaven och om du vill även en literär karaktär, läs mer på Malins blogg.

Joyce Carol Oates - måste nog "härmas" här... hon är en sån där författare som jag tycker om fast jag inte alltid begriper varför. kan tycka att hon är lite seg emellanåt men ändå helt fantastisk.
O Jerusalem - fortsätter att predika om Laurie R King. hennes Russelserie tillhör de där som ger mig en egen värld jag nästan skulle vilja bo i.
Olga - katten som är huvudperson i Margareta Ekströms "Olga om Olga". En liten pärla som jag inte vågat läsa om för att jag tyckte så bra om den första gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0