mässa igen och allmän uppdatering

igår kuskade vi till Jönköping hela familjen för att traska på Elmia lantbruk. Inte så stor mässa som jag nog hade trott o färre traktorer än sambon önskat. Barnet var dock mäkta nöjt större delen av tiden. Det fanns radiostyrda traktorer,plastkor i naturlig storlek, massa bilder på djur o godis o kakor i många av montrarna. Stora ögon fick hon även av att titta på fårklippning. (Hon tyckte att det gick till på samma sätt som när mamma klipper pappa här hemma*s*)
Jag fick iaf en massa roliga kataloger, tidningar o ett o annat att fundera vidare på.
Idag har det blåst o regnat o vi har varit iväg o provianterat. hade jag inte glömt ett par punkter hade vi nog inte behövt handla på ett bra tag. Har iaf ätit gott idag o slipper tå med huvudet i ett tomt kylskåp i jakten på vad sjutton man kan äta till middag idag då.
Alla ankorna kommer nu i samlad tropp o hoppas på mat när jag visar mig. Kul att de nya redan har blivit tama men så var de ju sällskapliga från början o inte fullt så reserverade som de första. Här om dagen flög en av de nya iväg o satte sig på lagårdstaket! Dags att börja fundera på vingklippning? Men jag gillar ju att de har en chans att komma undan om någon jagar dem... å andra sidan vill jag inte behöva jaga ankor i grannarnas trädgårdar heller.
O jag har scrappat idag! Var evigheter sedan sist o jag är hyfsat nöjd så långt. Vet inte hur jag skall göra med rubrriken än, det är ofta där som det kör i hop sig, ibland önska jag mig nått stansverktyg men det hade inte hjälpt i det här fallet. Den får ligg ao värka till sig ett tag.

Kommentarer
Postat av: Linda

Låter som att det var en helt okej mässa ändå! :)

Och vad roligt med ankorna, att de har börjat vänja sig så fort.



Och vad spännande att du har scrappat! Jag förstår dig när du säger att det är svårt med rubriker. Jag tycker det med eller utan stansverktyg.

2008-10-27 @ 06:09:40
URL: http://lindaspysselblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0