lurad o köpkåt

Jag tycker inte om att börja läsa böcker som ingår i en serie i fel ordning. Även om de är en löst sammanhållen serie vill jag vara med från start därför blev jag lite fundersam när jag började läsa "Burnt Oferings", för mycket har hunnit byggas upp i det förflutna o jag anar oråd. Surfade in på Laurell K. Hamiltons sida o kollade en gång till. Inte är det del ett inte.. snarare del sju eller åtta. Vet att det var mycket plocka i o plocka bort när jag unnade mig de bokköpen så jag blandade visst ihop delarna trots att jag surfat runt för att bena ut hur de hängde ihop. Morr! Nu har jag ju en del att läsa ikapp... när jag får råd vill säga... och tid. Vampyrgenren kan nog inte duga som enda läsning för jobbets del även om det nog finns en del små fanpires på skolan.
men jag måste nog traggla mig igenom lite mer Anita Blake, knäckte boken på två dagar o kände att det var långt ifrån tvångsläsning. kanske är grejen att läsa på engelska för att slippa distansen till texten... eller så handlar det bara om att hålla sig till litteratur som är mycket långt från Nobelprisdiskussioner... eller så är det vampyrerna som gör det? Nej förresten, den eländiga vampyrhistorien som bara lärde mig en massa engelska glosor av sexuell art var mest pinsam trots alla de tre ingridienserna ovan...Drar iaf en lättnades suck över att jag faktiskt kan fastna i en bok emellanåt trots min rätt griniga o kinkiga inställning just nu
Och mer vampyrkoma väntar - det är min tur att slå klorna i "breaking dawn". har läst en del om uppläsningen o kämpat för att undvika spoilers så jag ser fram emot att få läsa den o se vad jag tycker.
Har en "vill läsa"-lista på flera mil känns det som och önskelistan känns inte mkt kortare. Plockade böcker i korgen på Ad-libris o när jag tittade på summan fick jag nästan hjärtflimmer. Kan någon göda min plånbok tack? (samt ge dygnet några extra timmar o avlöna en barnflicka så jag får läsa halva dygnet?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0