Böcker A till Ö, bokstaven G

Malins bokutmaning går vidare, jag har svårt att hänga med fast än den inte kommer varje vecka längre men nu är jag iaf ikapp ett tag...
Tolfte bokstaven ut blir G. Utmaningen är att nämna en bok OCH en författare på bokstaven. Någon som ni gillar, avskyr, skrattar åt, gråter till, skräms av. Ja, listan kan göras lång men motivera ditt val så vi vet om vi ska hänföras eller skrämmas bort. För er som vill finns också kategorin litterär karaktär att lägga till.
 
Gregorius - gillade verkligen Bengt Olssons roman, var inte helt säker på att jag skulle göra det eftersom Hjalmar Söderberg hör till mina favoriter. Tror nog att han hör till Bengt olssons med så det blev inga problem.
 Diana Gabaldon- jag hittade hennes "outlander"-serie av en slump. Slukade Främlingen och Slända i bärnsten med hull o hår o fortsatte sedan av bara farten. Nu senast läste jag Snö och aska o väntar redan på att få veta hur det skall gå sedan. 
Gösta Berling - Jag var helt farcinerad i samband med att filmatiseringen med Tommy Berggren som Selmas försupne präst gick på TV (för eeeeevigheter sedan). "Fy skam, fröken Marianne! Kyssa Gösta Berling,.Fy skam!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0