vampyrkoman som kom av sig...

I tisdags hämtade jag hem den beställda "breaking dawn" från mitt lokalaste bibliotek. En tegelstenstjock vampyrbok - kan det bli bättre? Det var vad jag tänkte men just nu säger jag, ja det kan det! Visserligen var mina förväntningar uppskrivade men jag tycker att det är trist, blekt och lite otäck bismak. Tvärr... På mitt grinigaste humör kännns det som det kommer att sluta med en läsning som kan tolkas som att kvinnans enda sanna äg till självförverkligande är att bli mor. Förlosningen förändrar henne till en övermänniska, eller iaf till sin mans jämnlike och som mamma kan hon uppnå det omöjliga för att skydda sitt barn.
Har tagit mig igenom mer än två tredjedelar nu och jag hoppas fortfarande att det  skall bli trollbindande men det känns inte som om jag kommer att uppnå nån vampyrkoma den här gången.
Och nej, jag kan inte strunta i att läsa den - jag måste ju få veta hur det går!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0