Kulturfyran om amerikansk kultur

Veckans kulturfyra från kulturbloggen
1. Hur amerikaniserade har vi blivit? Får det amerikanska valet för stor uppmärksamhet?

2. Vad betyder amerikansk kultur för dig? Vad är den första bild du får i ditt huvud när du hör orden "amerikansk kultur"?

3. Nämn en bok eller film som kommer från USA och som du tycker är bra.

4. Om du skulle få en resa till USA, vart skulle du resa då, om du fick välja?

1. Tämligen amerikaniserade... årets val var väl extra intressant när två kandidater representerade grupper som aldrig tidigare representerat som president (även om det visade sig att en kvinna i vita huset var ännu omöjligare än en färgad man).
2. popcorn o läsk *s*
3. Dirty dancing (men finkultur är det verkligen inte *s*) 4. Florida kanske? eller allra helt nån slags rundresa


Kommentarer
Postat av: Lotta

Va jobbigt det var när mina barn var små för de var då sjuka omlott. Ena öronbarn det andra halsflussbarn..sen blev jag alltid sjuk.

Hoppas din lilla är ok nu och tänk va man kan sakna sitt jobb fast det kanske ändå inte är det roligaste man vet.

Jag hade aldrig kunnat koncentrerat mig att läsa sååå mkt som du gör med en liten.

Jag minns inte att jag hade ngn stund till det;)

Ha en bra helg//Kram lotta

2008-11-08 @ 22:11:08
URL: http://batslycke.blogspot

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0