vaaaaaaaaaaaaaaarmt

Mitt huvud funkar inte i den här värmen... varje sak som jag gör rätt blir jag därmed glatt förvånad av... skulle vilja ha några svala dagar o en rejäl regnskur så jag slipper springa o vattna som en skållad råtta. Vi har nyplanterade fruktträd som måste passas o alla djä-la tomatplantor som slokar i det lilla rangliga växthuset från överskottsbolaget. Tur att vi har både borrad brunn och gamla grävda brunnen så vi kan unna oss att vattna växter. 
Jag tycker det är dumt att ha arbetsläger mitt i värmeböljan men det har vi...  Jag har träningsvärk av allt grävande för trädplanteringen och stupar i säng när det väl är svalt nog att sova.
Ingen har varit intresserad av hittepaddan så det ser ut som om sköldbaddsbeståndet fördubblas här. har köpt en jättelåda på IKEA så den skall slippa traska runt i pappkartong.
Ankorna börjar få smak på friheten, igår var de plötsligt tama o sällskaplliga och la näbben i blöt vid trädplanterandet. Få se om jag kan få upp bilder på det så småningom. Inte ens jag fastnar så länge vid datorn när det är så varmt att hjärnan smälter. Positivt med värmen är att jag tappat allt godissug... tur att det finns glass så man inte riskerar att gå ner några gramm av allt trädgårdssllit.

jag vill egentligen ligga på en filt o läsa böcker men det går dåligt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0