nationaldagsfirande

Vi hittade på ett bra firande av nationaldagen o drog iväg till Borås djurpark för att se på djur. Vi fick bland annat se en badande struts. Som vanligt var jag den mest entusiastiska och kunde bara med milt våld fösas ut från barnens zoo långt efter att barnet själv tröttnat. Barnet ville inte klappa gris eller get men hon vinkade till dem  medan mamma glatt klappade på... förekom sambon genom att konstatera att "nej, det finns inte ett djur här som jag inte vill ha..."( iaf inte inne på klappavdelningen.) Barnet fick sitt livs första ridtur,  på  en liten shettis, och satt i stum förundran. Väntade mig ett utbrott när det var dags för avsittning men hon insåg visst att det inte var förhandingsbart... 
nackdelen med att knalla runt djurparken var att det var soligt o varmt så jag i det närmaste fick värmeslag. sviterna av det satt i lång in i helgen, bland annat insåg jag att jag aldrig i livet skulle palla för att åka ibäg på grillkväll med de andra fisknördarna. Oerhört trist att missa det trevliga sällskapet men förhoppningsvis går det fler tåg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0